Dunyoning eng yaxshi qilichbozlari: "Chegarada" dramasi Moskva xalqaro kinofestivali yopiladi

Dunyoning eng yaxshi qilichbozlari: "Chegarada" dramasi Moskva xalqaro kinofestivali yopiladi


Eduard Bordukov sportdagi musobaqa nima ekanligini bevosita biladi - u o'zi yoshligida yengil atletika bilan professional tarzda shug'ullangan, uzoq masofalarga yugurgan va unga ko'ra professional sport faoliyatini ancha vaqt davom ettirishi mumkin. Biroq, keskin burilishni amalga oshirib, u filmlarni suratga olishga kirishdi. Ammo Bordukovning sportga moyilligi va hissiyotlarning keskinligi, aftidan, qo'yib yubormaydi. Rejissyor Eduard Bordukov "Yon tomonda" filmi to'plamida - RIA Novosti, 1920, 07.10.2020 Uning avvalgi ishi muallif millatlararo munosabatlar mavzusida aks etgan juda ijtimoiy kinoteatrdir. 2012 yilda u "Arena" qisqa metrajli filmini suratga oldi, 2015 yilda - "mahalla ahli" va "begonalar" o'rtasidagi hovli mojarosi futbol maydonida o'ynash huquqidan kelib chiqadigan to'liq metrajli "Box".






"Chegarada" filmi professional sport turlari haqida hikoya qiladi. Agar rejissyorning avvalgi asarlari nafaqat ijtimoiy, balki "erkaklarcha" bo'lsa (barcha to'qnashuvlar kuchli jinsiy aloqa vakillari o'rtasida rivojlangan bo'lsa), unda Bordukovning yangi filmi juda ayollarga xos kinoteatrdir. Qilichbozlik yo'lida dunyoning eng yaxshi qilichbozi Aleksandra Pokrovskaya (Svetlana Xodchenkova) va hozirgacha hech kimga noma'lum bo'lgan Kira Egorova (Stasya Miloslavskaya) to'qnash kelishmoqda. Ularning har biri Rio-de-Janeyrodagi Olimpiadaga borish huquqini himoya qiladi. Aleksandra muvaffaqiyatli, mashhur, shaxsiy hayotida baxtlidir. Ammo uning martabasi oxirida - hech kim uning yoshini bekor qilmadi. Kira iste'dodli, beparvo, unchalik professional emas, lekin yoshlik va jasoratni qabul qiladi.



Mualliflar qizlarni birinchi o'ringa va asosiy rejaga olib kelishadi. Boshqa barcha belgilar faqat qahramonlarning belgilarini soya qilish uchun mavjuddir. Tinch va muvaffaqiyatli Aleksandra shahar atrofida qimmatbaho mashinada sayohat qiladi, hashamatli kvartirada yashaydi, uning eri, skripka orkestrining ijrochisi (Sergey Barabash), ko'pincha ramkada galstuk taqqan konsert kostyumida paydo bo'ladi. Yomon Kiraning boshida qo'rqinchli narsalar bor, u tungi klublarda osilib turadi, boshqalarga qo'pollik qiladi, uning hayoti uning fikrlari singari tartibsizdir. Ushbu qahramonlarni umumiy maxrajga etkazish mumkin emasga o'xshaydi. Chetdagi filmdan kadrlar - RIA Novosti, 1920, 07.10.




Sportdagi to'qnashuv mashg'ulot zalidan tashqarida to'qnashuvga aylanadi. Professional dunyoda, Olimpiadaning muvaffaqiyati va oltinlari xavf ostida bo'lganida, raqiblar hamma narsaga tayyor. Yagona savol - ular o'z vaqtida to'xtab, muvaffaqiyatga erisha oladimi, lekin inson qiyofasini saqlab qolishadimi? Axir, ikkala orqaning orqasida murabbiy ham bor (Sergey Puskepalis) - nafaqat g'amxo'r o'qituvchi va "ota", balki haqiqiy manipulyator. Uning ayblovlaridan birining muvaffaqiyati uchun u boshqasining martabasini qurbon qilishga tayyor.

Filmning asosiy syujeti - ikki rossiyalik sportchining Olimpiya oltinlari uchun raqobati - 2016 yil Sofiya Velikaya va Yana Yegoryan qilichbozlik trassasida uchrashgan sport muxlislarini esga soladi. Eduard Bordukov taniqli sportchilar uning qahramonlarining prototipiga aylanganini inkor etmaydi, lekin ta'kidlaydi: uning ishi, avvalambor, raqib bo'lgan ikki ayol haqidagi badiiy film va shu bilan aniq parallellik qilishning hojati yo'q. Yon tomonda filmdan olingan kadrlar - RIA Novosti, 1920, 10/07/2020 Bordukov o'z qahramonlari yashaydigan sport dunyosini qiziqish bilan kuzatmoqda. Tezlik, ehtiyotkorlik va hattoki shafqatsizlik - uning aytishicha, ushbu sport turini ajratib turadigan fazilatlardir.






"Qilichbozlik men uchun qiziq, bu shaxmat va fiziologiyaning birlashmasi, bu erda psixologik tarkibiy qism va raqibni noto'g'ri hisoblash. Butun kurash sportchilarning bir-biriga qarama-qarshi turishiga asoslanadi va ularning har biri boshqasi nima qilishini oldindan aytib berishlari kerak. Ularda shunday formulalar ham bor." Bilaman, men bilganimni bilaman "- va shunga o'xshash reklama infinitum" Edvard Bordukovning rejissyori Bordukov qo'shimcha qiladi: "Yana bir jihat - bu tezkorlik. Hujum boshlanganda, u erda hamma narsa shu qadar tez sodir bo'ladiki, tomoshabin hatto nima bo'layotganini kuzatishga qodir emas. lahza hammasi sportchining tabiiy fazilatlariga, instinktlariga va mashg'ulotlar davomida ishlab chiqilgan narsalarga bog'liq. "






Mashg'ulot xonasidagi sahnalar filmning katta qismini egallaydi. Va kadrda rejissyor tasvirning maksimal aniqligi uchun harakat qildi - qizlar haqiqiy sportchilar kabi kurashishlari kerak. Yordamchi rollardan birini Sophia Ernst o'ynashi ajablanarli emas, u bir vaqtlar qilichbozlik bilan professional ravishda shug'ullangan. Yon tomonda filmdan kadr - RIA Novosti, 1920, 07.10.2020 So'nggi yillarda bizning ekranlarimizga sport filmlari havas qilsa arziydigan chastotalar bilan chiqarilmoqda. Xokkey, futbol, ​​basketbol - rejissyorlar tomoshabin uchun professional sport dunyosini ishtiyoq bilan ochib beradilar, bu erda ta'rifga ko'ra hamma narsa bor: raqobat, g'alaba qozonish istagi, umidsizlik va haqiqiy ishtiyoq. Yaqin vaqtgacha qilichbozlikni tomoshabinlar orasida ommaviy sport deb atash qiyin edi.






Biroq so'nggi 12 yil ichida vaziyat o'zgardi, bunga rossiyalik milliarder Alisher Usmonovning Xalqaro qilichbozlik federatsiyasi prezidenti etib saylanishi yordam berdi. U bilan birgalikda ushbu sport turiga mintaqaviy federatsiyalarning ko'magi, o'yin-kulgining o'sishi va pirovardida Rossiya qilichbozlarining Olimpiya o'yinlari va chempionatlaridagi g'alabasi yordam berdi. Bugungi kunda bolalarning qilichbozlik seksiyalariga musobaqasiz kirish qiyin bo'lib, sportning o'zi ko'proq va ko'proq tomoshabinlarni jalb qilmoqda. Endi kinoteatrda ham.